Life's a climb but the view is great

Nu är jag på ett sånt humör att jag tänker skriva av mig lite, så i detta inlägget varnar jag för mycket textinnehåll. 

Livet går alltid upp och ner och det kommer det alltid göra, men för mig har det senaste året svängt värre än nånsin. För ett par månader sen stod jag längst ner och kollade upp på vad som skulle kunna vara Mount Everest. Det var då jag bestämde mig att jag skulle nå toppen, oavsett vad som krävdes av mig. Det har inte varit lätt kan jag lova men en sak jag verkligen kan lova är att det är värt det. Hur jobbigt det än verkar vara så är det värt det. Än har jag långt kvar till toppen men jag har kommit en bra bit på vägen och redan nu är utsikten bättre än den någonsin varit. Jag har lärt mig att se på mig själv ur ett nytt perspektiv och tycka om mig själv precis som den personen jag är. Jag har förändrat mitt sätt att se på mig själv och detta till det bättre.

Mitt allra största komplex jag har haft sen barnsben är att jag alltid har varit väldigt smal. När jag gick i sexan var jag 165 centimeter lång och vägde 40 kilo vilket är väldigt lite. Jag blev alltid kallad spinkig, smal, anaroxiabarn osv. Det var då allting börjar och jag bestämde mig för att gå upp i vikt, jag skulle äta mer och detta till vilket pris som helst. Idag ångrar jag mig att jag lät alla komma åt mig på de sättet de gjorde och jag ångrar att jag mådde så dåligt och tryckte i mig den maten jag behövde för att gå upp i vikt. Min första vändning kom när jag läst Blondinbellas bok "egoboost". Det är den bästa boken jag någonsin läst och den fick mig att se på mig själv på ett helt nytt sätt. Så ni som har komplex och problem med självförtroendet, ge boken en chans! 

När mina föräldrar sedan skilde sig var det nog en av de jobbigaste perioderna i mitt liv. Men jag lovar er, man kommer över det med. Just då kändes det kanske inte som det men nu idag är jag glad att jag fick genomgå det just då för att det har gjort mig starkare som individ och jag hade inte velat ha det på något annat sätt just nu. För några månader sen så hände det en grej (privat) som jag har mått så dåligt över även fast jag vet att det inte är mitt fel. Jag har kämpat mig igenom detta också och idag mår jag bättre än nånsin för nu har jag bestämt mig för att jag aldrig, aldrig någonsin ska låta någon få trycka ner mig igen, inte nånsin!  

Hur jag har kommit hit där jag är idag har bara varit min vilja, "vill du, så kan du", det är det du måste intala dig själv. Du kommer att stöta på många hinder på vägen upp och det är då du ska påminna dig själv om varför du vill nå toppen och varför du inte vill ner till botten igen. Du ska tänka på alla de bra stunder du har haft i livet och du ska tänka att du är stark, för det är du ! Du kan nå vart du vill i världen bara du ger dig fan på det. När du väl kommit en bit på din väg mot toppen så kommer du att förstå varför du vill nå den. Jag har inte mått så bra som jag gör just nu på väldigt länge och idag är jag så sjukt glad att jag väl bestämde mig där den dagen, för att nå toppen. När jag väl stod där nere och såg upp på toppen hade jag aldrig förväntat mig att jag skulle komma så långt som jag kommit nu och för varje dag som går är ett steg närmre mitt mål. 

Jag har blivit sviken, gång på gång av den personen som jag egentligen ser upp till mest av alla. Den personen fick göra ett val och valde bort mig. Just nu rinner tårarna men det är inte för att jag mår dåligt, det är för att jag är så galet stolt över mig själv att jag rest mig upp gång på gång, efter allt som hänt mig och att jag vet att jag är stark. Jag är så galet stark! 

Sätt dig ner och ta dig tid för dig själv någon gång ibland, lyssna på musik du tycker om, ät din absoluta favoritchoklad, se på din favoritfilm. Ta dig tid att umgås med personer som du tycker om och som tycker om dig, gör något du tycker om att göra, gör din speciella grej som kanske bara du mår bra av, för det kommer du att må bättre av. För vem mår inte bättre av att sitta i soffan, lyssna på sin absoluta favoritmusik med världens godaste choklad i handen? Jo, jag hade inte klagat i alla fall. Du ska också se till att le väldigt mycket, för även om du inte är glad så kommer ditt leende att smittas av på andra, och vem blir inte glad av att göra någon annan glad? 

Sjukt hur du kan få mig att må så bra!

Jag är också så jävla glad över att jag har min mamma, jag vet inte vad jag hade gjort utan dig och du är världens bästa mamma, du är så sjukt bra på alla sätt och jag älskar dig nåt otroligt! Du har ALLTID funnits där för mig och bättre mamma får man leta efter, du är min allra bästa vän och du är min stolpe att vila mig mot när jag håller på att tappa greppet. Du får mig alltid, alltid, alltid att resa mig upp igen. 


Våga vara dig själv precis som du är. Du är perfekt på alla sätt och vis och det spelar ingen roll hur dåligt du mår, jag lovar dig att en dag kommer du att vakna och må lite bättre än du gjorde dagen innan. Det är då du kan ta chansen att se din topp, dit du vill nå och det är då du kan få din motivation till att nå den, det är då du kan sätta upp dina mål. Så se till att håll ut, det kommer bli bättre, det lovar jag! ♥


Kommentarer
Postat av: Enni

Världens finaste kusin, du förtjänar det allra bästa♥

2012-07-03 @ 01:19:52
URL: http://enniss.blogg.se
Postat av: M

Nu fick du mig att börja gråta gumman <3
Jag är så glad att jag har dig också, min bästa vän!
Älskar dig massor du är bäst och klarar allt du vill!

2012-07-04 @ 09:48:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0